26-09-2018 r. - List Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji ..
19-09-2018 r. - Kampania edukacyjna „Strażak uczy ratować” ...
08-08-2018 r. - Akcja honorowego oddawania krwi ...
05-07-2018 r. - Stargard – potrzebna pomoc dla strażaka KP PSP ...
Godz. 8.00, W ciagu ostatniej doby odnotowano: - Pożary: 0, - Miejscowe zagrożenia: 0, -Fałszywe alarmy: 0
Menu
Kontakt
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Janowie Lubelskim

23-300 Janów Lubelski
ul. Piłsudskiego 58
tel. 8724340; 8725024
fax 8721182
E-mail: kp_janowlubelski@straz.lublin.pl
Inwestycje ze środków UE


Inwestycje finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach "Regionalny Program operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013"

Linki
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie





Porady
-- Charakterystyka platformy "112" --


Unia Europejska wspiera Powiatowy system ratowniczy

Cz II

Po zaalarmowaniu pojazdu ratownicze udaj si do miejsca zdarzenia.


Schemat funkcjonowania systemu DWA

Na zintegrowanym stanowisku kierowania znajduje si stacja bazowa DTB-2001 ktra jest gwnym urzdzeniem Systemu Komunikacyjnego DTS-2001 - wysya i odbiera statusy oraz przekazuje odebrane i wysane informacje z pojazdu ratowniczego do zintegrowanego stanowiska kierowania w ktrym znajduje si oprogramowania zarzdzajcego SWD ST. Stacja bazowa jest podczona do radiotelefonu z ktrego dyspozytor posiada moliwo komunikowania si z pojazdem ratowniczym . Dyspozytor monitoruje przebieg wyjazdu pojazdw ratowniczych oraz odbiera aktualne informacje z zadysponowanego pojazdu ratowniczego. W kadym pojedzie ratowniczym znajduje si urzdzenie terminal statusw ktre pozwala poprzez wcinicie odpowiedniego przycisku na przesyanie krtkich informacji do stanowiska kierowania. Terminal ten ma moliwo odbierania dowolnych informacji tekstowych przesyanych ze stanowiska kierowania. Informacje tekstowe mog zawiera dodatkowe informacje o zaistniay zdarzeniu, sposb postpowania dla zaogi zastpu ratowniczego.


Schemat dziaania Systemu Komunikacji Statusowej

Dziaanie zainstalowanego systemu komunikacji statusowej opiera si o elektroniczn wymian informacji pomidzy Centrum a poszczeglnymi, unikalnie zaadresowanymi, samochodami ratowniczymi. Stanowisko Kierowania wyposaone w Stacj Bazow (2) podczon do radiotelefonu odbiera informacj (status) wysan drog radiow (3) przez samochd uczestniczcy w akcji (4) i przekazuje j do komputera ( sieci komputerowej ) Dyspozytora (1). Oprogramowanie dyspozytorskie archiwizuje fakt przekazania statusu w bazie danych wraz z danymi dotyczcymi czasu przyjcia informacji oraz wysya informacj zwrotn do pojazdu o prawidowym przyjciu statusu. Na ekranie terminala samochodowego pojawia si komunikat potwierdzajcy przyjcie statusu przez stacj bazow. Dodatkowo System Komunikacji Statusowej umoliwia przesyanie, przez Dyspozytora ze Stanowiska Kierowania, na ekran terminala w pojedzie ratowniczym, karty zdarzenia, tj. informacji obejmujcej rodzaj zdarzenia, lokalizacj miejsca zdarzenia oraz krtki jego opis.

Informacja ta powoduje zaalarmowania poszczeglnych zastpw jak rwnie daje pierwsz charakterystyk zdarzenia. System komunikacji statusowej jest rwnie wyposaony w odbiorniki GPS. Odbiorniki te instalowane s w samochodach i jednoczenie poczone s z do terminalami statusw. W trakcie przekazywania informacji statusowej pomidzy samochodem ratowniczym a Stanowiskiem Kierowania nastpuje rwnie przekazanie, do sieci komputerowej Centrum, informacji o pozycji pojazdu ratowniczego. Moliwym jest ponadto, na danie dyspozytora, dodatkowe przekazanie informacji o pozycji poszczeglnych pojazdw ratowniczych. Ta funkcja wykonywana jest w ramach funkcjonowania oprogramowania dyspozytorskiego.

Terminal DTS-2001 posiada funkcj historii statusw – na ekranie przedstawione s graficznie statusy wysane, bdce w trakcie wysyania oraz te, ktrych wysanie nie powiodo si. W przypadku braku potwierdzenia od stacji bazowej terminal powtarza wysyanie statusw przez zaprogramowan ilo razy (max. 4).

Te wszystkie informacje przekazywane do zintegrowane stanowiska kierowania z pojazdu ratowniczego s odzwierciedlane na mapie cyfrowej powiatu gdzie dyspozytor ma moliwo wizualizacji na mapie miejsca w ktrym znajduje si pojazd , jego prdkoci.

W przypadku zaistnienia potrzeby zaalarmowania dodatkowych si dyspozytor stanowiska kierowania ma moliwo drog radiow zadysponowa pozostae siy i rodki krajowego systemu ratowniczo-ganiczego co obrazuje poniszy rysunek

System Alarmowania DSP-15 przeznaczony jest do zdalnego, radiowego uruchamiania syren alarmowych Ochotniczych Stray Poarnych, a take do powiadamiania osb za pomoc odbiornikw indywidualnych, tzw. „pagerw” co zostao zobrazowane na poniszym schemacie


Schemat funkcjonowania Systemu DSP-15


Cz I
Cz III



-- BIP --




Gra edukacyjna - QuestCity


Młody Bohater


Wirtualny spacer


Mapa zagrożeń na drogach lubelszczyzny


Ankieta
Jak oceniasz pracę strażaków?
Bardzo dobrze
Dobrze
Pozytywnie
Źle

[wyniki | ankiety]
Kalendarz
Listopad
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Statystyki
userów na stronie: 0
gości na stronie: 3

Komenda Powiatowa Pastawowej Stray Poarnej w Janowie Lubelskim.
© 2006-2015 Wszelkie prawa zastrzeone

wykonano na wzorze jPORTAL 2