Termomodernizację budynku Jednostki Ratowniczo Gaśniczej KP PSP w Janowie Lubelskim
Podlegający Ustawie, zakończony, nierozstrzygnięty
Znak sprawy: PT.2370.3.2.2017
KOMENDA POWIATOWA
PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
w Janowie Lubelskim
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
z dnia 20 kwietnia 2017 roku
na
„ Termomodernizację budynku Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej
KP PSP w Janowie Lubelskim „
Nazwa i adres zamawiającego:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Janowie Lubelskim, ul. Piłsudskiego 58, 23-300 Janów Lubelski, woj. lubelskie,
tel. (015) 8724 340,
fax (015) 8721 182,
e-mail: kp_janowlubelski@straz.lublin.pl ,
1. Określenie trybu zamówienia:
Przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
2. Strona internetowa na której zamieszczona jest specyfikacja:
www.straz-janowlub.pl
3. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty polegające na :
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie „ Termomodernizacji budynku Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej KP PSP w Janowie Lubelskim” zakres prac obejmuje:
a) ocieplenie ścian zewnętrznych budynku JRG styropianem o grubości 15 cm lub cieńszym przy zastosowaniu styropianu o mniejszym współczynniku lambda oraz wykonacie elewacji zewnętrznej .
b) ocieplenie ścian zewnętrznych wspinalni styropianem o grubości 15 cm lub cieńszym przy zastosowaniu styropianu o mniejszym współczynniku lambda oraz wykonanie elewacji zewnętrznej .
c) ocieplenie ścian wewnętrznych pomieszczenia w budynku magazynowo - garażowym styropianem o grubości 10 cm lub cieńszym przy zastosowaniu styropianu o mniejszym współczynniku lambda oraz wykonanie tynków wewnętrznych i zewnętrznych .
d) pomalowanie elewacji zewnętrznej garaży .
e) wymiana drzwi zewnętrznych 3 sztuki
f) wymiana parapetów zewnętrznych oraz instalacji odgromowej budynku.
Szczegółowy zakres prac budowlanych określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
Kod CPV 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej.
Kod CPV 45 321000-3 – Izolacje cieplne
Kod CPV 45 410000-4 – Tynkowanie
Kod CPV 45442180-2 - Powtórne malowanie
Kod CPV 45232460-4 – Roboty sanitarne
Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
4. Informacja o możliwości składania oferty wariantowej:
Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych
5. Termin wykonania zamówienia.
Wymagany termin wykonania zamówienia: 31 sierpnia 2017 roku
7. Opis warunków udziału w postępowaniu
1. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 12 - 23 Prawa zamówień publicznych.
2. Wykluczenie wykonawcy następuje:
2.1 w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 13 lit. a–c i pkt 14, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach została skazana za przestępstwo wymienione w ust. 1 pkt 13 lit. a–c, jeżeli nie upłynęło 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2.2 w przypadkach, o których mowa:
- w ust. 1 pkt 13 lit. d i pkt 14, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w ust. 1 pkt 13 lit. d,
- w ust. 1 pkt 15,
- w ust. 5 pkt 5–7 jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia odpowiednio uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia lub od dnia w którym decyzja potwierdzająca zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia stała się ostateczna;
2.3 w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 18 i 20 lub ust. 5 pkt 2 i 4, jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
2.4 w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, jeżeli nie upłynął okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
2.5 w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, jeżeli nie upłynął okres obowiązywania zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
4. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 3.
5. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 19, przed wykluczeniem wykonawcy, zamawiający zapewnia temu wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji.
6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
I.1. Formularz ofertowy wraz z kosztorysem ofertowym- wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 2
I.2. Wzór umowy - parafowany przez Wykonawcę – załącznik nr 9
I.3. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art.25a ust. 1 ustawy Pzp, aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. –załącznik nr 3
I.4. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, aktualne na dzień składania ofert, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania –załącznik nr 4
I.5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art. 22a ust. 1 i 2 ustawy Pzp do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia –jeśli dotyczy, wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
I.6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy i przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1)i 8)Ustawy PZP.
I.7. Dowód wniesienia wadium.
I.8. Wykonawca, który bierze udział samodzielnie lecz powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu potwierdzenia, że nie istnieją wobec nich podstawy wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu-załącznik nr 3a
I.9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia dotyczące tych podmiotów-załącznik nr 4a
I.10. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw Wykluczenia.
2. Wykonawca, w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji dotyczących:
a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
b) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach,
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.–
wzór stanowi załącznik nr 6. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, tj:
3.1. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -inne dokumenty. Zamawiający nie wymaga złożenia informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie – załącznik nr 7. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył min 3 roboty budowlane obejmujące termomodernizację obiektów,
3.2. Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do oświadczenia należy dołączyć aktualne uprawnienia potwierdzające uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika prac budowlanych – załącznik nr 8.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: dysponuje jedną osobą na stanowisku Kierownik budowy, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami o specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, posiadającej co najmniej 36-miesięczne doświadczenie zawodowe w zarządzaniu lub koordynacji inwestycjami budowlanymi na stanowisku Kierownika budowy, w tym doświadczenie na co najmniej jednym zadaniu porównywalnym z przedmiotem zamówienia lub posiadającymi odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3.3 Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3.4 Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
3.5 Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
3.6 Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3.7 Dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. Opłacona polisa ubezpieczeniowa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą jak kwota wynagrodzenia określona w ofercie tego Wykonawcy. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć polisy , może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Warunek zostanie spełniony jeżeli zamawiający posiada ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną o wartości minimum przedłożonej oferty .
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
4.1. Zamiast dokumentu o którym mowa w § 9 pkt. 3 ppkt. 3.6 składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21;
4.2. Zamiast dokumentów, o których mowa w § 9 pkt 3 ppkt. 3.3 i 3.4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4.3 Dokumenty, o których mowa w § 9 pkt 4.1 i 4.2. lit b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokumenty, o których mowa § 9 pkt. 4 ppkt. 4.2. lit.a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
5. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
5.1. Wykonawcy stosownie do treści art. 23 ustawy Pzp mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia.
5.2. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz ust. 5 pkt. 1 i 8 ustawy Pzp, natomiast spełnienie warunków wskazanych w SIWZ i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w § 5 Wykonawcy wykazują łącznie.
5.3. Każdy z partnerów tworzących konsorcjum (podmiotów występujących wspólnie) składa z osobna dokumenty określone w SIWZ w § 9 ust. 1 pkt. 1.4 oraz ust. 3pkt. 3.4-3.6. Oświadczenie określone w § 9 ust. 1 pkt 1.3 składa każdy z wykonawców oddzielnie w zakresie w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Pozostałe dokumenty i oświadczenia mogą być wspólnie składane przez Wykonawców występujących razem.
5.4. Wykonawcy występujący wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Zaleca się by pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców występujących wspólnie. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
5.5. Pełnomocnictwo do pełnienia funkcji, o których mowa powyżej winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z partnerów oraz winno być dołączone do oferty. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza.
5.6. Korespondencja będzie prowadzona z ustanowionym pełnomocnikiem.
5.7. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez partnera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna.
5.8. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
5.9. W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum należy wymienić firmy wchodzące w jego skład oraz wskazania Lidera Konsorcjum.
8. Informacje na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych ).
9. Kryteria oceny i ich znaczenie:
Nazwa kryterium
Waga
Cena
60 %
Gwarancja
Przy czym Zamawiający wyznacza:
minimalny termin gwarancji i rękojmi – 3 lata od protokolarnego odbioru końcowego robót.
maksymalny termin gwarancji i rękojmi -5 lat od protokolarnego odbioru końcowego robót
20 %
Termin wykonania zamówienia liczony w tygodniach
( liczony od daty zawarcia umowy)
20 %
10. Miejsce i termin składania ofert :
Komenda Powiatowa PSP w Janowie Lubelskim ul. Piłsudskiego 58 pokój nr 3
Termin składania ofert 8 maja 2017 roku do godz.1200
11. Termin związania ofertą:
30 dni od upływu terminu do składania ofert
12. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej :
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
13. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego sytemu zakupów wraz z adresem strony internetowej , na której zamieszczone będą dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie przewiduje dynamicznego sytemu zakupów.
14. Informacja o przewidywalnym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej na której prowadzona będzie aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
15. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających o których jest mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4:
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Ogłoszenie o przetargu zostało przekazane w dniu 20 kwietnia 2017r do Biuletynu Zamówień Publicznych jak również zostało zamieszczone stronie internetowej www.straz-janowlub.pl oraz na tablicy ogłoszeń Komendy Powiatowej PSP w Janowie Lubelskim.
Treść ogłoszenie o zamówieniu publicznym (pdf)
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (pdf)
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (docx)
Ogłoszenia:
- Informacja o otwarciu ofert (09.05.2017 19:36)
- Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty (18.05.2017 16:55)
Publikacja dnia: 20.04.2017 18:30
Podlega Ustawie